Nacházíte se zde: Úvod / Události / 2008 / Orlík

Popis proběhlé události.

dokument se upravuje

Sobota

Příjezd okolo 16:00 do maríny v Kožlí, nalodění, odplouváme v 19 do 1. zátoky za Lavičkama za Beharama a jejich kamarády na motor. Oheň, kecáme, spát jdeme v 0:30

Neděle

Vstáváme v 7:30, snídaně, odplouváme 10:30, vytahujeme plachty, směr Kožlí. Oběd u skautského/roverského tábora,IMG_0780.jpg jak jsme byli v květnu.Pak k Orlíku, trocha jachetní exhibice na velké orlické kose. Mates na Vivien, děti taháme na člunu za lodí. Nemáme se tolik naklánět, bo se jim údajně naklání člun :). Přirážíme na tábořiště v Charvatské zátoce, krásná pláž, super ohniště. Dřevo je sice na kopci, ale je a to je hlavní.

Julie málem kolize se windsurfařem, proto kolize raději s bójkou, operace vyproštění bójky z kormidla. Victory trochu podráždila projíždějící parník, nu nedal se. K večeři meloun. Kdo nebude dnes meloun, nebude zítra okurky. Kdo zítra nebude okurky, nedostane dnes meloun. Ti co nejí ani meloun ani okurky jsou titíž. 2x5l piva, kontroly SPS, naštěstí jen motoráky. Slunečno, mírný až střední vítr. David večer přitáhnul později často frekventovanou třešňovici, pod jejíž vlivem Martin raději nocuje na pobřeží.

Pondělí

Vstáváme v osm, snídaně, koupání. Okolo 11 vyrážíme na další jachetní trénink. Julie se svojí kotvou vytahuje i kotvu Victory :). Na Vivien u kormidla David. Na širé vodě dostáváme hlad, tak se dožadujeme oběda. Zjištěna diskomunikace v rozdělení přípravy jídel. Vysvětleno, napraveno, nicméně oběd není. Vracíme se do Charvatské zátoky na oběd - gulášová polívka s čočkovou a zůstáváme celý den. Koupání, přeplavby na druhý břeh, kufrování. Vyrážíme v 17.:00 směr Kožlí. Julie a Victory zajíždějí do maríny. David jede na Julii domluva ohledně zítřejšího odjezdu do Prahy, doplnit vodu a koupit pivo. Vivien trening na širém s Bety, Štěpánem, Evou, Aničkou a kluky M+M. Dorážáme do dnešního tábořiště v pukňovské zátoce. Rybáři. Martin překotvuje, Vivien problémy s hloubkou. Večeře lečo s brambory.

Úterý

Vstáváme do sluníčka okolo osmé. Rybáři nejsou. 10:30 odplouváme na plachty k Orlíku. Vivien s kotvou vytahuje kotevní lano nejbližší bójky. Mastíme se s tím, když do nás málem narazí vyplouvající Victory. Kormidluje Tom. Molo u Orlíku obsazené, jedno volné místo. Chystáme se na něj. Přibíhá paní a posílá nás pryč. Ubytujeme se tedy v zátoce za Orlíkem. Vivien suchou nohou. Po nezbytném občerstvení ve stánku vyrážíme na Schwarzenberskou hrobku v dost velkém vedru. Naštěstí cesta jde stínem. Po cestě nahazuji dětem morseovku. Na zpáteční cestě střílení z luku, kuše.

Z Orlíku Vivien vyráží v 16:30 směr Kožlí na motor pro Koudyho, mostatní do Charvatské zátoky. Vivien kormidluje Tom. Při přistávácím manévru spadla ze špice Kláře do vody bota. Lenka obětavě s nasazením vlastní suchosti zachraňuje. Pak nám dvakrát chcípnul motor, takže přistávání je více než dramatické. Posléze jsme zjistili, že to měl na svědomí utažený odvzdušňovací šroub - nádrž byla úplně splácnutá.
V maríně holky očista, pivo, matjesy topinky. V 18:00 směr Charvatská zátoka, kde čekají Victory a Julie. Vaříme totiž večeři.  Večeře kuře na paprice s těstovinami, které vaříme na ohni. Zkoušíme rozdělat oheň třením dřev, zatím bezúspěšně. Večer vedle nás kotví Carpe Diem. Takže večer povídáme s Jirkou, jejím majitelem. Tůmovka si libuje v zbylém láku od okurek, což ji vyhrává dočasnou přezdívku 'pičkaláku'. Moc se ji k mému úžasu nelíbí. Vymýšlíme proto o něco obecnější novotvar pičlák. Jen k němu zatím nemáme přesný význam, snad ho léty dostane. Probíhá také lítý verbální boj o nalezené 4 plechovky Pilsner Urquell ve Victory. David prohrává a Martin je přináší. Jdeme spát asi krátce po půlnoci.

Středa

Vstáváme v okolo osmé, rozbroje na Julii hned po ránu kvůli zvrhnuté snídani. 10:20 vyrážíme směr Orlík vstříc Adam's family. Po cestě plachty, koupání za lodí na laně i bez. Konec na motor. Na Vivien kormidloval David, Tom. Kotvíme ve 13 vpravo od přístavišť parníků úplně v pohodě. Victora mezitím v Kožlí pro doplnění zásob. Adam's čekají, stánek, pivo, zmrzlina, Julie naloďuje Radka, Tima, Andreje, na Vivien jde Petra s Evičkou. Vyrážíme na motor směr Zvíkov s cílem dojet na styčné stanoviště k Tereze odevzdat rodinu a pokračovat směr Zvíkov a utábořit se  třeba v hliněné zátoce, kterou známe z loňska. Bohužel ji nenajdeme, přejiždíme dokonce Terezu, vracíme se pro ní a nalézáme místo na kotvení neproti. Tereza s Benem dorážejí na Julii za námi. Zmatky v jídelníčku, budou buřty, Eva ohlašuje lívance, které se pak odkládají na další den. Není to moc hezké místo, tak se rozhodneme na noc změnit tábořiště, pročež vyrážíe směr Zvíkov. Cesta na motor na místa k táboření dle našich představ skoupá. Proto táboříme takřka v podhradí Zvíkova (což ovšem netušíme) v ne příliš romantickém místě. Večer buřty na improvizovaném topeništi nějakého rybáře. Koudy večer předvádí luxusní parakotoul ze svahu dolů, kdy se pod ním utrhlo zábradlí k sezení.

Čtvrtek

Po vyplutí zjišťujeme jak blízko jsme byli Zvíkovu. Snažíme se najít kotviště na Otavě - podle rady Jirky - ale marně. Vracíme se tedy a kotvíme vlevo od přístaviště parníků. Jdeme na hrad. Začíná představění šermířů, tak tam vysíláme děti. Dospělí vedou učené řeči u občerstvení. Pak vyrážíme do pivovaru a sukrárny. Cukrárna nenalezena, asi to byla dezinformace. Potkáváme Adam's family, přidávají se k nám. Restaurace-pivovar kde obědváme mj. šmakouna se honosí dobrým kvasnicovým pivem a pivem se zázvorem, ale dost mizernou nenaloženou obsluhou. Vracíme se na hrad na odpolední šermíře (Adams a Korčáci dopolední neviděli). Společné focení, rozloučení s Adam's a vyrážíme. Počasí nevěstí nic dobrého, schyluje se k silnému větru, tak nalézáme útočiště v rozeklané zátoce u dvou utopenců až na konci u houseboatů. Koudelkovi pěšky pro pivo. Večeře rizoto. Nedá se tu příliš dělat oheň tak když se nám zdá že nebezpečí pominulo přejíždíme jinam a to do zátoky na pravém břehu. Tam šermířské boje na téma Robin Hood, šišková válka, dost dřeva, zbytek buřtů

Pátek

Kotvíme v Charvatské zátoce ale dál, naše kotviště No1 obsadily nějaké tlusté nudistky na motoráku. Nám to ale nevadí, protože nové kotviště je také moc hezké. Koupání. Děláme lívance až do půlnoci. Spolehlivý partykiller :-).

Sobota

Budíček v 8 rychlá společná snídaně 'co loď vydá' a rychle na motor do Kožlí. Přirážíme v 10:00. Pakujeme se a uklízíme. Roztržka se správcem kvůli účtování promeškaného času vrácení (byli jsme hotovi v 11:15), ale naštěstí nic neplatíme. Po práci odměna - obědváme v místní hospodě, vyrovnáváme lodní i mezilodní účty, organizujeme závěrečné fota. Koudelkovi a Tůmovky jedou ještě na prohlídku Orlíku, protože loni nebyli, zbytek hurá domů.